دانلود کامل کتاب شریف اصول کافی شیخ لکلینی جلد 1 تا 8

نوشته شده توسط:سید مصطفی میرسیدی نوری | ۱ دیدگاه

 

دانلود کتاب شریف اصول کافی شیخ لکلینی جلد 1 تا 8

دانلود کامل کتاب شریف اصول کافی شیخ لکلینی جلد 1 تا 8 در ادامه مطلب....

 

دانلود جلد اول kafi-1.pdf [18.87 مگابایت]

 

دانلود جلد دوم kafi-2.pdf [18.95 مگابایت]

دانلود جلد سوم kafi-3.pdf [16.65 مگابایت]
دانلود جلد چهارم kafi-4.pdf [17.06 مگابایت]
دانلود جلد پنجم kafi-5.pdf [17.4 مگابایت]
دانلود جلد ششم kafi-6.pdf [17.01 مگابایت]
دانلود جلد هفتم kafi-7.pdf [15.42 مگابایت]
دانلود جلد هشتم kafi-8.pdf [11.91 مگابایت]

 

کتاب: الکافی الاصول - الفروع - الروضة

تألیف: ثقة الاسلام الکلینی
ناشر: منشورات الفجر - بیروت لبنان
الطبعة: الاولى 2007 -نسخه pdf

 

براى دریافت اهمیت این کتاب، ابتدا سخنانى از بزرگان حدیث و پیشتازان این میدان را یادآور مى شویم و سپس به برخى از ویژگى هاى کتاب مى پردازیم.

شیخ کلینی در پاسخ کسی که از او درخواست نوشتن کتاب جامعی نموده ‌است، می گوید: «در کافی تمام آن چه متعلم در فنون علم دین، به آن نیاز دارد و قصد عمل به اخبار درست و سنن صحیح دارد، جمع شده ‌است».

شیخ حر عاملی این سخن کلینی را بیانی صریح در شهادت به صحت احادیث کافی ـ البته به اصطلاح قدما ـ می داند. (صحیح به اصطلاح قدما به معنی قطعیت صدور از معصوم با قرائن قطعی یا تواتر یا شهرت صحت اصول و منابع اصلی است.)

«شیخ مفید» که از معاصران کلینى به شمار مى رود، درباره کتاب کافى مى نویسد: کتاب کافى از برترین کتاب هاى شیعه و پرفایده ترین آن هاست. «شهید اول»، محمد بن مکى، در اجازه خود به ابن خازن، ضمن شمردن کتب حدیثى شیعه مى نویسد: همانند کتاب کافى، در حدیث شیعه نوشته نشده است.

«شهید ثانى» در اجازه خود به شیخ ابراهیم میسى، کافی را به همراه سه کتاب: من لایحضره الفقیه، تهذیب الأحکام و الاستبصار، از پایه هاى ایمان و ستون هاى اسلام مى شمارد.

علامه «محمد تقى مجلسى» نیز ادعا مى کند: همانند کافى در میان مسلمانان نگاشته نشده است.

و علامه «محمد باقر مجلسى» در کتاب مرآة العقول، شرح مبسوط وی بر کتاب کافى، مى نویسد: کتاب کافى از تمام کتب اصول، مضبوط‌تر و جامع تر است و بهترین و بزرگ ترین تألیف فرقه ناجیه (شیعه امامیه) است.

علامه «شیخ عبدالله مامقانى» مى نویسد: همانند کافى در اسلام نگاشته نشده و گفته مى شود. این کتاب بر امام زمان عرضه شده و آن حضرت آن را پسندیده و فرموده است: «این کتاب براى شیعیان ما کافى است».

و بالأخره کتاب شناس بزرگ، علامه «شیخ آقا بزرگ تهرانى» مى نویسد: «کافى برترینِ کتب اربعه است؛ مانند آن درباره روایات اهل بیت نگاشته نشده است»آیت الله خویی در کتاب معجم رجال حدیث، از قول استادش مرحوم آیت الله نائینی، مناقشه در اسناد روایات کافی را حرفه و ترفند عاجزان و ناتوانان خوانده ‌است.

آیت الله سید محسن حکیم در مستمسک عروة الوثقی، کافی را یکی از کتب اربعه می داند که محور عمل شیعه می باشد.

محقق کرکی می گوید: این کتاب از احادیث شرعی و اسرار دینی مقداری جمع آوری نموده که در کتاب دیگری یافت نمی شود. ملا محسن فیض کاشانی می گوید: کافی شریفترین و کاملترین و جامعترین کتاب است زیرا که در میان آن ها شامل اصول و خالی از عیب و فضول است.

مولی محمد امین استرآبادی در کتاب فوائد المدینه می گوید: ما از اساتید و علمای خود شنیده ایم که در اسلام کتابی تالیف نشده که برابر یا نزدیک کتاب کافی است.

  • دکلمه ها

    دکلمه ها

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ - ۱۵:۱۱:۴۴

    بسیار مفید بود
    عالی
    موفق باشید