آنچه درباره دعای جوشن کبیر باید بدانیم

نوشته شده توسط:سید مصطفی میرسیدی نوری | ۰ دیدگاه

آنچه درباره دعای جوشن کبیر باید بدانیم

جوشن کبیر یعنی چه؟

مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در مورد دعای جوشن کبیر می گوید : پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در یکی ازجنگ ها جوشن و زره سنگینی پوشیده بود که آن حضرت را ناراحت کرده بود.
جبرییل این دعا را برای آن حضرت آورد و به پیامبر عرض کرد : این زره را از بدنت بیرون بیاور و به جای آن این دعا را بخوان که برای تو و امت تو امان است.
و شرح مفصلی در مورد این دعا ذکر کرد از جمله این که نوشتن آن بر کفن موجب می گردد که خداوند انسان را به آتش جهنم عذاب نکند و هر که آن را در اول ماه رمضان بخواند درک شب قدر روزی او خواهد شد...

بقیه در ادامه مطلب...

تفسیری بر دعای جوشن کبیر

عذاب النّار چیست ؟

علی ( ع) در دعای جوشن کبیرش که عالیترین دعائی است که از زبان انسان خطاب به پروردگارش تراوش نموده بصورت ترجیع بندی از خداوند با هزار ضجه و زجر طلب رهائی از عذاب نار می نماید . و خداوند را در این استغاثه به همه نامهایش صدا می زند و به هزار نامش صدا می کند تا او را از آتش نجات دهد . این چه آتشی است که صدای هیچ بشری را همچون علی (ع) تا این حد به خدا نرسانیده است و بواسطه این آتش همه اسامی او را کشف کرده و نعره می زند اسمائی که تا قبل او کشف نشده و به زبان هیچ کس در هیچ مذهبی نیامده بود .

 دعای جوشن کبیر را بایستی دعای خلاصی از آتش نامید : خلصنا من النّار یا رب ! این چه آتشی است که به جان علی افتاده که او را شب تا به صبح در چاههای کوفه به نعره و استفراغ خون انداخته است و همه چاههای کوفه را غرق خون ساخته است . آنکه بیش از حد به خدایش نزدیک می شود در آن واحد به نار و نورش نزدیک شده است و هر آن غفلت و به اندازۀ موئی شرک وعُجب و خود بینی موجب تبدیل نور به نار می شود و جانش را می گدازد . جنّت و جهنّم دو صورت از تقرب الی الله و آستانه و محضر اوست : وجه نوری و وجه ناری !

و امّا اصحاب اعراف ( عرفا و امامان ) که بر پل صراط المستقیم در حرکت بسوی اویند که راه میان بر بین جنّت و جهنّم است، در سمت راست این راه شاهد جنّت هستند و در سمت چپ آن هم جهنّم است . از سمت راست نوری اند و از سمت چپ هم ناری می باشند و شاهد بر اهالی این وادی . و این وادی فراسوی خیر و شر وبهشت و دوزخ و کفر وایمان است .

در حیات این دنیا وجود کافران در بهای جهّنم وعذاب النّار است و وجود مؤمنان هم در بهای جنّت است. همنشینی اعراف با اهل دوزخ در جهت رهائی آنان موجب ابتلای آنان به این آتش است .

اهل دوزخ آنقدر سوخته که بقول قرآن کلفتی پوست بدنشان  هفت یا هفتاد متر است و دیگر سوزشی احساس نمی کنند و قلوبشان که کانون درک سوزش است مرده است و سنگ شده است و اینست که بقول قرآن « کافران را می بینی که چه صبورانه بر آتش دوزخ می سوزند » .و امّا اولیای خدا که مسئول شفاعت و هدایت مردم هستند که خود دارای وجودی نوری ولطیف ترین پوست می باشند و زنده ترین دل ، بایستی در میان این آتش روند و برخی را شفاعت نمایند و بیرون آورند . بعلاوه اهل دوزخ که به این آسانی حاضر به ترک دوزخ نیستند واینست که چه بسا اولیای الهی مدّتها در دوزخ می مانند تا عده ای را راضی به خروج از دوزخ نمایند. « دست در دوزخ می کنم و هر که را بخواهم بیرون می آورم » .

با توجّه به این امر بهتر می توان معنا و راز دعای جوشن کبیر را از زبان علی (ع) درک نمود . اینک معنای « جوشن کبیر» را هم درک می کنیم که بمعنای جوشن است که بدن را از سوختن مصون می دارد که همان یاد و توسل به حضور اوست از طریق اَسمای او . و بقول حافظ « از بند و زنجیرش چه غم آنکس که عیّاری کند » – و اینان عیّاران دوزخند و خود را به آتش می زنند تا آنان را راضی به توبه و خروج از دوزخ کنند ولذا خود نیز چه بسا می سوزند . در هیچ اثری همچون ادعیه امامان (ع) نمی توان به اسرار حیات وهستی و راز زندگی و هویت قدسی و عاشقانه آنان پی  برد . این ادعیه عالیترین آثار مکتوب عرفانی در تاریخ بشرند که متأسفانه در نزد ما شیعیان فقط به کار ورد و ثواب اخروی آمده است واینگونه مهجور است .درست مثل امامان ما در نزد ما که همواره مهجور و مقتولند .

فضیلت دعای جوشن کبیر

در روایاتی که از معصومین به ما رسیده مکرراً این مطلب دیده می شود که خداوند دارای ۹۹ اسم است که هر کسی او را به این نامها بخواند،دعایش مستجاب و هر که آنها را شماره کند اهل بهشت است. گویا مراد از شماره کردن این نامها فقط خواندن آنها نیست بلکه درک کردن مفاهیم و تخلق یافتن به این اسماء است.

دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است. این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ “اسم” از اسمای‌ خداست‌، به‌جز بند ۵۵ که‌ یازده‌ اسم‌ باریتعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. در باب فضیلت خواندن این دعا چنین آمده است:

۱- هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند،خداى تعالى عمل او را به عملهاى نیکو لاحق مى‏سازد.

۲- حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‏اى از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خداى تعالى بدن او را بر آتش حرام مى‏کند و بر او بهشت واجب مى‏شود.

۳- خداى تعالى در آسمان چهارم خانه‏اى بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزى هفتاد هزار فرشته داخل مى‏شوند و از آن بیرون مى‏روند و دیگر به سوى آن تا روز قیامت بر نمى‏گردند و خداى عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را مى‏بخشد.

۴- کسى که این دعا را در ظرفى پاکیزه به آب باران و زعفران بنویسد و آن را بیاشامد به قدرى که نوشیدن آن را توانا باشد، خداى تعالى او را از هر دردى و هر بیمارى شفا مى‏دهد.

۵- هر کسى که این دعا را بخواند، مثل مردن شهدا مى‏میرد. خداى تعالى براى او ثواب هفتصد هزار شهید از شهیدان صحرا را مى‏نویسد.

۶- در شبى که شخص این دعا را بخواند خداى تعالى به او روى مى‏آورد و به سوى او نظر التفات مى‏کند و تمامی حاجتهاى دنیا و آخرت او را برآورده می سازد.

۷- در شبى که این دعا را مى‏خواند خداى تعالى از او شرّ شیاطین و مکر ایشان را دفع مى‏کند و عملهاى او را همگى قبول مى‏کند و مال او را پاکیزه مى‏کند.

۸- اگر کسى این دعا را در جامى به کافور و مشک بنویسد و آن را بشوید و آن را بر کفن مرده‏اى بپاشد خداى تعالى در قبر او صد هزار نور نازل مى‏سازد و ترس از منکر و نکیر را از او دفع مى‏کند و از عذاب قبر ایمن مى‏گردد و خداى تعالى به سوى او در قبر هفتاد هزار فرشته بر مى‏انگیزاند که با هر فرشته طبقى از نور باشد که آن نور را بر او مى‏پاشند و او را بر مى‏دارند و به سوى بهشت مى‏برند و به او مى‏گویند: خداى تعالى ما را امر کرده که مونس تو تا روز قیامت باشیم و خداى تعالى قبر او را گشاده مى‏گرداند چندان که چشم کار کند و براى او درى در بهشت گشوده مى‏ شود.

۹- خدای تعالى به خواننده این دعا، به عدد هر حرف دو حوریه بهشتی مى‏بخشد. پس هر گاه از خواندن این دعا فارغ شود، خداى تعالى براى او خانه‏اى در بهشت بنا مى‏کند و او را ثواب حرفهاى تورات، انجیل، زبور و قرآن عظیم مى‏بخشد و به او مثل ثواب ابراهیم خلیل، موسى ،عیسى و رسول الله مى‏دهد.

۱۰- کسى که این دعا را بخواند، خداى تعالى بر او دو فرشته موکّل مى‏کند که او را از گناهان نگاه دارند و خداى تعالى را تسبیح گویند و تنزیه کنند و او را از همه بلاها محافظت نمایند و براى او درهاى بهشت را بگشایند و بر او درهاى جهنم را ببندند و تا زمانی که زنده باشد پس او در حفظ و امان خدا خواهد بود و همچنین در نزد وفات.

(مهج الدعوات ابن طاووس ـ ترجمه طبسى، ص ۳۶۳-۳۶۵)

مضامین بلند دعای جوشن کبیر

در تلاوت قرآن خدا با ما سخن می گوید و در دعا ، ما با خدا سخن می گوییم ، دوشکل دعا وجود دارد یکی خواسته ها و نیازهای عادی مردم است و دیگری سلسله دعاهایی داریم که از ائمه معصومین رسیده و ذخیره ای است برای ما. این دعاها در مرحله اول نقش معرفت افزایی دارد و معرفت ما را به خدا زیاد می کند، دعای جوشن کبیر دارای صد بند صفات و ویژگیهای خداست که موجب نزدیک شدن دل به خدا می گردد؛ این دعا خیلی خالص و ناب است؛ زیرا صحبت هیچ چیز جز محبوب در آن نیست.کسانی که معرفت کافی را کسب کرده باشند می توانند به ژرفای این دعا پی ببرند.

خدا باید حلاوت ذکرش را به دل بچشاند تا انسان حال اولیاء خدا را در اسماء خداوند بفهمد و درک کندکه هر کدام از این اسماء با دل انسان چه می کند. اگر دل پاک شده و نوری از توحید بر دل تابیده باشد، وقتی این دعا را می خواند مثل شخصی است که به بوستان بزرگی رسیده که هر بخشی از این بوستان پر است از گلهای رنگارنگ که یک اسم در این اسماء تجلی دارد. توجه دقیق و عمیق به اسماء حضرت باری تعالی، به طرز عمیقی نور معرفت را در ظاهر و باطن ذاکر پراکنده می سازد. همچنین ذکر اسماء حضرت رب العالمین با آنکه در زمانهائی خاص بیشتر توصیه شده اما مقید به ایام مشخص نیست بنا بر این در همه حال با حضور قلب و فارغ از اندیشه های دنیوی می توان بر این اذکار مداومت کرد.

فضیلت آیه های دعای جوشن کبیر به تفکیک آیه:

آیه ۱- برای روزی حلال

آیه ۲- برای رفع گرفتاری

آیه ۳- در مقابل دشمن

آیه ۴- برای به دست آوردن معنویات

آیه ۵- برای نزدیک شدن به خدا

آیه ۶- برای تواضع در برابر خدا

آیه ۷- برای روزی

آیه ۸- اگر می خواهید کسی به شما محبت داشته باشد

آیه ۹- برای دوستی

آیه ۱۰- گر می خواهید زبان فحاش را بر روی خود ببندید

آیه ۱۱- اگر دنبال کاری می روید و میخواهید کار به آسانی حل شود

آیه ۱۲- محبت گشایی

آیه ۱۳- اگر دوست دارید دولت،سعادت و بخت در خانه شما باشد

آیه ۱۴- برای آرام شدن دشمنتان بخوانید

آیه ۱۵- برای اینکه کارتان به امروز و فردا نیفتد

آیه ۱۶- اگر از نکیر و منکر می ترسید

آیه ۱۷- برای آسان شدن کارها

آیه ۱۸- اگربا رئیس و روسا کار دارید

آیه ۱۹- برای آسان گذشتن از پل صراط

آیه ۲۰- برای حفظ ایمان و از دست ندادن آن

آیه ۲۱- برای کسی که زیاد مشکل دارد

آیه ۲۲- اگر می خواهید دنبال کاری بروید از چند قبل بخوانید

آیه ۲۳- برای بیداری دل در حال خوش عبادت

آیه ۲۴- برای ثروت

آیه ۲۵- برای حفظ ایمان

آیه ۲۶- برای زیارت مکه روزی ۲۱ بار

آیه ۲۷- برای آسان شدن کارها

آیه ۲۸- برای روز اول مدرسه محصلان و موفقیت دانشجویان

آیه ۲۹- برای بستن زبان دشمن و مخالفان بی دین

آیه ۳۰- برای دولتمند شدن و بخت بلند پیدا کردن

آیه ۳۱- برای کسی که دوست دارد همیشه در بندگی و عبادت خدا باشد

آیه ۳۲- برای موفقیت در درس و درجه تا بالا رود

آیه ۳۳- برای بستن زبان

آیه ۳۴- اگر می خواهید پیش بزرگی عزیز شوید

آیه ۳۵- اگر می خواهی پیش مردم و همسر عزیز باشی

آیه ۳۶- برای رفع شر و بدی

آیه ۳۷- برای کسی که حال تهوع دارد و باردار است

آیه ۳۸- برای چشم های شور و کسانی که نظر خورده اند

آیه ۳۹- برای حفظ مال

آیه ۴۰- برای اسباب کشی کردن و دوست دارید که آن محل نیک و خوب باشد

آیه ۴۱- برای باز کردن مغازه،خانه،جهیزیه،سیسمونی و رفع بلا

آیه ۴۲- برای آنکه رحمت خدا نازل شود

آیه ۴۳- اگر از گناه خسته شدید می خواهید خلاص شوید

آیه ۴۴-برای آسان شدن کارها

آیه ۴۵- برای عزیز شدن پیش روسا

آیه ۴۶- برای آسان شدن امور الهی و دینی

آیه۴۷- اگر دوست دارید زبان کسی را که غیبت و ناسزا می گوید ببندید

آیه ۴۸- اگرمی خواهید سر ساعت بیدار شوید

آیه ۴۹- برای بیدار شدن وقت نماز شب

آیه ۵۰- برای اینکه در روز بیدار شوید و به موقع به کارتان برسید

آیه ۵۱- برای دفع اجنه

آیه ۵۲- برای ناراحتی اعصاب و خیالات

آیه ۵۳- برای رفع باد سرخ

آیه ۵۴- برای رفع باد ترسناک

آیه ۵۵- برای رفع سردرد

آیه  ۵۶- اگر به تهمتی دچار شدید و می خواهید تهمت زننده به گرفتاری عجیب افتد

آیه ۵۷- برای رفع شر و بدی

آیه ۵۸- برای رفع دشمنی

آیه ۵۹- برای کمر درد

آیه ۶۰- برای رفع زهر

آیه ۶۱- برای کسی که سرخک گرفته است

آیه ۶۲- برای وارد شدن به دریا

آیه ۶۳- هر وقت سر درد گرفته دست روی سر گذاشته۷۰ یا ۴۱ بار بخوانید

آیه ۶۴- برای چشم درد

آیه ۶۵- برای زکام و سرماخوردگی

آیه ۶۶- برای جلوگیری از میگرن

آیه ۶۷-  برای زیادی نور چشم

آیه ۶۸- برای رفع شب کوری

آیه ۶۹- برای درد بینی و معالجه آن

آیه ۷۰- برای رفع قلنج

آیه ۷۱- برای آزار ندیدن جن

آیه ۷۲- برای کسی که از پاهایش زیاد استفاده می کند مثل فوتبالیستها

آیه ۷۳- برای درد دهان و لثه

آیه ۷۴- برای درد دندان و لثه

آیه ۷۵- برای گوش درد

آیه ۷۶- برای دندان درد شدید

آیه ۷۷- برای رفع بلا مثل زلزله و سیل

آیه ۷۸- برای زبان بستن بدگویان

آیه ۷۹- برای رفع درد اعضای بدن

آیه ۸۰- برای درد چشم

آیه ۸۱-برای کارهای مهم مثل خواستگاری

آیه ۸۲- برای درد حلق گوینده و مداح

آیه ۸۳- برای رفع تمام مرضهای بدن

آیه ۸۴- بر مسلمانان واجب است قبل از هر کاری این دعا را بخوانید

آیه ۸۵- برای تمام بیماریهای شدید

آیه  ۸۶- برای رفع بلا

آیه ۸۷- برای رفع قلنج

آیه ۸۸- برای سرخک

آیه ۸۹- برای دفع باد زرد

آیه ۹۰- برای رفع باد سفید

آیه ۹۱- برای سیاه که از همه خطرناک تر است

آیه ۹۲- رفع چشم نظر

آیه ۹۳- برای کمر درد شدید

آیه۹۴- برای سر دردهای شدید

آیه ۹۵- کمر درد

آیه ۹۶- برای رفع مکروهات

آیه ۹۷-برای خلاصی از بند زندان

آیه ۹۸- برای رفع مشروبات و مکروهات

آیه ۹۹- برای اینکه مریض نشوید

آیه۱۰۰- اگر می خواهید دعای شما مستجاب شود

فقراتی از دعای جوشن کبیر که هر فقره از آن برای امری ، تاثیر مجرب دارد .

برای درجه یافتن – یا ذا الحمد و الثناء یا ذا الفخر و البهاء یا ذاالمجد والسناء یا ذا العهد والوفاء یا ذا العفو والرضاء یا ذا المن و العطاء یا ذا العز و البقاء یا ذاالجود و السخاء یا ذا الالاء و النعماء

برای برکت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا مانع یا دافع یا رافع یا صانع یا نافع یا سامع یا جامع یا شافع یا واسع یا موسع

برای ایمان نگه داشتن – یا صانع کل مصنوع یا خالق کل مخلوق یا رازق کل مرزوق یا مالک کل مملوک یا کاشف کل مکروب یا فارج کل مهموم یا راحم کل مرحوم یا ناصر کل مخذول یا ساتر کل معیوب یاملجا کل مطرود

برای گشادن بخت – یا عدتی عند شدتی یا رجائی عند مصیبتی یا مونسی عند وحشتی یا صاحبی عند غربتی یا ولیی عند نعمتی یا غیاثی عند کربتی یا دلیلی عند حیرتی یا غنائی عند افتقاری یا ملجای عند اضطراری یا معینی عند مفزعی یا علام الغیوب یا غفارالذنوب یا ستارالعیوب یا کاشف الکروب یا مقلب القلوب یا طبیب القلوب یا منور القلوب یا انیس القلوب یا مفرج الهموم یا منفس الغموم

برای سلطنت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا جلیل یا جمیل یا وکیل یا کفیل یا دلیل یا قبیل یا مدیل یا منیل یا مقیل یا محیل

جهت افزونی نعمت – یا دلیل المتحیرین یا غیاث المستغیثین یا صریخ المستصرخین یا جارالمستجیرین یا امان الخائفین یا عون المومنین یا راحم المساکین یا ملجا العاصین یا غافر المذنبین یا مجیب دعوة المضطرین

جهت فراخی روزی – یا ذالنعمة السابغة یا ذاالرحمة الواسعة یا ذاالمنة السابقة یا ذاالحکمة البالغة یا ذاالقدرة الکاملة یا ذاالحجة القاطعه یا ذاالکرامة الظاهرة یا ذالعزة الدائمة یا ذاالقوة المتینه یا ذاالعظمة المنیعة

جهت فتح مهمات – یا ذاالجود والاحسان یا ذا الفضل و الامتنان یا ذاالامن والامان یا ذاالقدس و السبحان یا ذاالحکمة والبیان یا ذاالرحمة و الرضوان یا ذاالحجة والبرهان یا ذاالعظمة و السلطان یا ذاالرافة والمستعان یا ذاالعفو والغفران

جهت برامدن حاجات – یا من هو رب کل شیء یا من هو اله کل شیء یا من هو خالق کل شیء یا من هو صانع کل شیء یا من هو قبل کل شیء یا من هو بعد کل شیء یا من هو فوق کل شی ء یا من هو عالم بکل شیء یا من هو قادر علی کل شیء یا من هو یبقی و یفنی کل شیء

جهت برکت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا مومن یامهیمن یا مکون یا ملقن یامبین یا مهون یاممکن یا مزین یا معلن یامقسم

جهت آسانی کارها- یا من هو فی ملکه مقیم یا من هو فی سلطانه قدیم یا من هو فی جلاله عظیم یا من هو علی عباده رحیم یا من هو بکل شیء علیم یا من هو بمن عصاه حلیم یا من هو بمن رجاه کریم یامن هو فی صنعه حکیم یا من هو فی حکمته لطیف یا من هو فی لطفه قدیم

جهت رفع غم – یا من لا یرجی الافضله یا من لا یسئل الا عفوه یا من لا ینظر الا بره یا من لا ینظر الا بره یا من لایخاف الاعدله یا من لایدوم الا ملکه یا من لا سلطان الا سلطانه یا من وسعت کل شیء رحمته یا من سبقت رحمته غضبه یا من احاط بکل شیء علمه یا من لیس احد مثله

جهت دشواری – یا فارج الهم یا کاشف الغم یا غافرالذنب یا قابل التوب یا خالق الخلق یا صادق الوعد یا موفی العهد یا عالم السر یا فالق الحب یا رازق الانام

جهت امرزش – اللهم انی اسئلک باسمک یا علی یا وقی یاغنی یا ملی یا حفی یا رضی یا زکی یا بدی ء یا قوی یا ولی

جهت دفع شرور – یا من اظهر الجمیل یا من ستر القبیح یا من لم یواخذ باجریره یا من لم یهتک الستر یا عظیم العفو یا حسن التجاوز یا واسع المغفره یا باسط الیدین بالرحمة یا صاحب کل نجوی یا منتهی کل شکوی

جهت دفع بلاها- یا بدیع السموات یا جاعل الظلمات یا راحم العبرات یا مقیل العثرات یا ساترالعورات یا محیی الاموات یا منزل الایات یا مضعف الحسنات یا ماحی السیئات یا شدید النقمات

جهت عزیز شدن – یا رب البیت الحرام یا رب الشهر الحرام یا رب البلد الحرام یا رب الرکن والمقام یا رب المشعر الحرام یا رب المسجد الحرام یا رب الحل و الحرام یا رب النور و الظلام یا رب التحیة والسلام یا رب القدرة فی الانام

جهت جنگ کردن – یا عاصم من استعصمه یا راحم من استرحمه یا غافر من استغفره یا ناصر من استنصره یا حافظ من استحفظه یا مکرم من استکرمه یا مرشد من استرشد یا صریخ من استصرخه یا معین من استعانه یا مغیث من استغاثه یا عزیز لایضام یا لطیفا لا یرام یا قیوما لاینام یا دائما لا یفوت یا حیا لایموت یا ملکا یا یزول یا باقیا لا یغنی یا عالما یا یجهل یا صمدا لا یطعم یا قویا لایضعف

جهت ایمن شدن – اللهم انی اسئلک باسمک یا احد یا واحد یا شاهد یا ماجد یا حامد یا راشد یا باعث یا وارث یا ضار یا نافع یا اعظم من کل عظیم یا اکرم من کل کریم یا ارحم من کل رحیم یا اعلم من کل علیم یا احکم من کل حکیم یا اقدم من کل قدیم یا اکبر من کل کبیر یا الطف من کل لطیف یا اجل من کل جلیل یااعز من کل عزیز یا کریم الصفح یا عظیم المن یا کثیر الخیر یا قدیم الفضل یا دائم اللطف یا لطیف الصنع

یا منفس الکرب یا کاشف الضر یامالک الملک یا قاضی الحق

جهت ایذای دشمن – اللهم انی اسئلک باسمک یا کافی یا شافی یا وافی یا هادی یا داعی یا قاضی یا عالی با باقی یا من کل شی خاضع له یا من کل شی خاشع له یا من کل شی کائن له یا من کل شی موجود به یا من کل شی منیب الیه یا من کل شی خائف منه یا من کل شی قائم به یا من کل شی صائر الیه یا من کل شی یسبح بحمده یا من کل شی هالک الا وجهه یا منلا مفر الا الیه یا من لا مفزع الا الیه یا منلامقصد الاالیهیا من لا منجا منه الا الیه یا من لا یرغب الا الیه یا من لاحول و لاقوة الا به یا من لایستعان الابه یا من لایتوکل الا علیه یا من لایرجی الا هو یا من لایعبد الا هو

جهت دفع امراض – یاخیر المرهوبین یا خیرالمرغوبین یا خیر المطلوبین یا خیر المسئولین یا خیر المقصودین یا خیرالمذکورین یاخیرالمشکورین یاخیرالمحبوبین یاخیرالمدعوین یاخیرالمستانسین

برای امراض کودکان – یا من خلق فسوی یا من قدر فهدی یامن یکشف البلوی یا من یسمع النجوی یامن ینقذ الغرقی یا من ینجی الهلکی یامن یشفی المرضی یا من اضحک و ابکی یامن امات و احیی یا من خلق الزوجین الذکر والانثی

برای خلاصی از بند – اللهم بحق العرش ومن علاه و بحق الوحی و من اوحاه و بحق النبی و من نباه وبحق البیت و من بناه یا سامع کل صوت یا جامع کل فوت یا باریء النفوس بعدالموت صل علی محمد واهل بیته و اتنا و جمیع المومنین و المومنات فی مشارق الارض و مغاربها فرجا من عندک بشهادة ان لا اله الا الله وان محمدا عبدک و رسولک صلی الله علیه واله و علی ذریته الطیبین الطاهرین وسلم تسلیماکثیرا

جهت خشنودی – اللهم انی اسئلک باسمک یا مصور یا مقدر یا مدبر یا مطهر یا منور یا میسر یا مبشر یا منذر یا مقدم یا موخر

جهت دفع دیو و پری – یا من هو فی عهده وفی یا من هو فی وفائه قوی یا من هو فی قوته علی یا من هو فی علوه قریب یا من هو فی قربه لطیف یا من هو فی لطفه شریف یا من هو فی شرفه عزیز یا من هو فی عزه عظیم یا من هو فی عظمته مجید یا من هو فی مجده حمید

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...